20.07.2018г. | 794 преглеждания

Оптимална хидратация за активни семейства

„Мамоо, нека дойда с теб в залата!“ или „Татеее, днес може ли да бягам с теб в парка?“

Дори понякога да се дразним от факта, че децата ни възпроизвеждат всичко, което виждат, реплики като тези могат да ни помогнат много в това да възпитаваме здравословни навици неусетно чрез игра!

Или с други думи – ако през уикенда тренировките са вашият предпочитан избор пред мързелуването на дивана, ако по-често посягатe към ябълка вместо парче шоколад, то и децата по-лесно ще възприемат този избор като свой естествен начин на живот.

Ако приемем, че дисциплината и физическата активност са основният приоритет при здравословния начин на живот, то поддържането на тонуса и кондицията на организма би следвало да са „горивото“, с което ще го постигнем.

Защо оптималната хидратация може да се нарече „гориво“?

Спортистите се хидратират регулярно, пиейки вода преди, по време и след тренировка. Тя играе роля на естествен лубрикант за ставите, но мускулите разчитат на жизненоважни минерали, за да изпълняват правилно функцията си.

Kалий е основният вътреклетъчен минерал, отговорен за правилното функциониране на нервните и мускулните клетки, а натрий и хлор са основните минерали в кръвната плазма и извънклетъчната течност, чиято функция е регулирането на обмяната на течности между клетките и тъканите. 

На практика добрият баланс на тези вещества помага на сърцето ни да изпомпва кръвта през кръвоносните съдове към мускулите. По този начин мускулите работят по-ефективно, а тренировката ни постига желаните резултати. Дефицитът кара сърцето да работи усилено, за да си свърши работата, изморяваме се по-бързо и рискът от мускулни травми и крампи се увеличава.

Неравновесието на калий, натрий и хлор може да бъде вследствие от недостатъчно разнообразно здравословно меню и най-вече от потенето при физически дейности, чрез което губим не само вода, а и тези важни минерали.

За съжаление приемът на вода сам по себе си не е в състояние да набави вече изгубените минерали на организма.

Затова като родители можем да подкрепим цялото семейство, просто като поддържаме добри хранителни навици, оптимална хидратация и възпитаваме здравословен график на живот.

Храната върви ръка за ръка с тренировките

Изгответе меню, включващо достатъчно протеини, храни, богати на вода и минерали. Ако го разграфите по дни, постоянно ще се храните с разнообразна и полезна храна.

Важно е да обясним на децата защо е хубаво да се приема свежа и домашно приготвена храна, какво съдържат всички пакетирани храни и как влияят на организма в дългосрочен план. Планирайте и приготвяйте менюто пред децата, пазарувайте и говорете с тях на тази тема – така те ще се научат и придобият трайни навици как лесно да организират менюто си и какво да включват в него.

Наблегнете на зеленчуците като домати, картофи, броколи, зелените листни като маруля и спанак. Можете да комбинирате с протеини, богати на калий, като риба, пилешко и червено месо.

Каква да е следобедната закуска?

Може повечето деца да посягат към вафла и шоколад за следобедно зареждане, но истината е, че има вкусна и „електролитна“ алтернатива – смутита! Реално приготвянето на смути не е по-трудно от това да отидеш и да си купиш вафла от магазина. Желаните съставки се слагат в блендера и хоп… с натискането на един бутон всичко е готово!

Започнете да ги приготвяте отново пред децата, включете ги в процеса. Рецептите за смутита са безкрайни, затова поставете си задача да измисляте нови всяка седмица. Така децата изграждат хранителните си вкусови навици от малки.

Киселото мляко е богат източник на калий, правейки смутитата изключително вкусни и подходящи за следобедна закуска. Можете да добавите всякакви плодове като банани, ягоди, ябълки, портокали, кайсии и диня, която освен богатото си съдържание на минерали, има и много вода.

Как да сме винаги в кондиция?

Тялото определено реагира добре на повтарящите се действия. За да успяваме да вършим всичко в ежедневието, следва да имаме приблизително идентичен график всеки ден. Лягайте си и ставайте по едно и също време през делничните дни. Хранете се по-скоро качествено, отколкото количествено и обяснете на най-малките как това ще им помогне в ежедневните предизвикателства. Дисциплината в личния живот прави отражение във всичко останало – училище, тренировки, работа.

Не на последно място – запасете се с верен помощник за оптимална хидратация.

Стоперол Хидра е електролитен продукт за цялото семейство със състав, съобразен с препоръките на Световната здравна организация и УНИЦЕФ. Оптималните нива на глюкоза и минерали в напитката спомагат за поддържането на физиологичните нива на електролитния баланс в тялото и възвръщането на доброто настроение и енергията. А двата плодови вкуса улесняват приема от децата!

Сподели

Разгледай още статии

© 2016 Всички права запазени проект на HA