15.08.2018г. | 214 преглеждания

С какво да се храним лятото и как да изнесем урок по детски

 

„Ти си това, което ядеш.“

Тези думи сякаш придобиват още повече смисъл през лятото. Все пак никой не иска да изгуби тонус за ЗДРАВИТЕ летни игри вследствие на летен вирус или преумора.

Затова нека се гмурнем в кратък хранителен урок за цялото семейство.

Какво ще подпомогне добрата физическа и мисловна функция?

Три малки минерала с голямо значение – натрий, калий, хлор. Те подпомагат мускулните, нервните функции и най-вече поддържат оптималната хидратация в нашия организъм, или с други думи – енергията ни.

За щастие щом е лято можем да си ги набавяме чрез храната. Плодовете и зеленчуците съдържат добро количество минерали и няма да сбъркаме какъвто и избор да направим.  

Старайте се обаче да измивате добре плодовете или избирайте такива с естествена защитна кора. Причината е, че високите температури осигуряват перфектна среда за развитието на бактерии, затова през лятото е много по-лесно да се хване вирус. Не забравяйте редовната хигиена на ръцете си, както и да не използвате една и съща дъска за рязане на месо и пресни продукти.

Любителите на пикници е добре да следват препоръките за безопасност, които изключват бързоразвалящи се храни – месо, яйца и сосове като майонеза. Ако все пак решите да приготвяте барбекю, бъдете сигурни, че ще изпечете месото и рибата на поне 63°C. Дезинфекцирайте, съхранявайте добре съдовете и не се хранете в заведения със съмнителна хигиена.

Как да възпитаме добрите навици чрез детска игра?

Като първа стъпка обяснете на малчуганите по подобаващ начин до какво води дехидратацията. Покажете два плода – една кайсия, която е свежа, и една – сушена. Обсъдете разликата между двете. Наблягайте на думата „дехидратация“, като разясните  значението ѝ и как ние като хора също сме изложени на риск. Избройте няколко фактора, водещи до нея, особено повръщането и диарията вследствие на вирус.

Като последна стъпка обсъдете какво количество вода и електролити се препоръчва на ден и осигурете атрактивни начини, гарантиращи поддържането на оптималната хидратация в най-рисковия сезон.

Направете ледени кубчета със замразени плодове. Те са цветни, свежи и интересни за най-малките. Така, докато ги смуче, детето ще стигне до плода, който също съдържа важни минерали.

Направете водата по-интересна – добавете резени лимон, мента или плодове по избор.

Бъдете идол за малките – ако те виждат, че вие пиете вода още преди да усетите жажда, ще ви последват по-лесно, отколкото си представяте.

Не на последно място – сътворете детски шейкър за електролитна напитка! Облепете го със стикери на любимите супергерои, направете го колоритен и атрактивен. Така при тренировка или нужда детето лесно ще разтвори електролитната напитка.

А за да избегнем риска от дехидратация вследствие на диария или повръщане от летен вирус ще помогне Стоперол Хидра. Това е разтворима електролитна напитка, съдържаща оптималното количество минерали и глюкоза, отговорни за поддържането на водно-електролитния баланс в организма.

Сподели

Разгледай още статии

© 2016 Всички права запазени проект на HA