19.02.2018г. | 581 преглеждания

През студените месеци вирусите върлуват най-много и за да им устоим, трябва да си създадем „защитна стена“.

Но дали наистина можем да подпомогнем имунната си система по най-естествения възможен начин?

Ето как да се предпазите с няколко не толкова популярни, но и сложни съвета за поддържане на имунната система.

 

Превенция от дехидратация

Когато не е топло отвън, често пием по-малко вода, но ако се дехидратираме, е възможно да се понижи защитата на тялото ни. Въздухът е по-сух през зимните месеци и дори при вдишване и издишване от нас се изпарява вода. Тук веднага се сещаме за правилото „осем чаши вода на ден“. Да, ако целта ни е превенция на дехидратация, това ще свърши работа.

Истината е, че влезем ли в нейния капан, водата не е в състояние да подпомогне нарушения водно-електролитен баланс вследствие на обезводняването. За да го регулираме, или с други думи – да възвърнем по-бързо жизнеността си, трябва да набавим изгубените минерали – калий, натрий и хлор.

Уверете се, че към течностите приемате и краве мляко. То е добър източник на протеини и съдържа още витамини А и В12, които са от полза за имунната система.

 

Физически упражнения

Движението е здраве и това се отнася не само за загубата на излишните килограми. Движим ли се достатъчно, метаболизмът се ускорява, вследствие на което и изхвърлянето на токсини, а тялото подобрява формата си. По този начин предпазваме организма с щит, който е по-труден за разбиване от вирусите. Запомнете, че имунната система е тази, която се бори с вирусите, а не лекарствата!

Тук обаче има една уловка. В месеците на вирусите тренировките в задушни и влажни зали не са най-доброто решение. Енергична разходка в заснежения парк е хиляди пъти за предпочитане пред сесия в зала, в която не влиза често чист въздух. Разбира се, ските и другите снежни спортове са чудесен вариант за поддържане на имунната система.

За децата също е важно да се разхождат на свеж въздух. Не се плашете от студа, облечете ги добре и излезте всички заедно сред природата.

 

Витамини

По време на разходките, ако денят е слънчев – в тялото ни се образува витамин D. Освен многобройните му влияния върху организма, той подкрепя здравето на имунната система. Имайте предвид, че през зимата нивото му рязко намалява поради липсата на слънце.

Добавете си го не само с разходки във всеки слънчев ден, но и с храни, които го съдържат – жълтък на яйце, риба, гъби и ядки.

Към D добавете витамин С, както и цинк. Те също подпомагат защитните сили на организма и ще направят тялото ви по-издръжливо на инфекции.

 

Добра храна – добър живот

Неслучайно пилешката супа се смята за магическа противовирусна отвара. Всъщност „магически“ са протеините, които се съдържат в пилето. Те изграждат антителата, които помагат за борбата срещу болестите.

Избирайте храни, богати на протеини – качествено пилешко и телешко месо, риба и яйца и се постарайте да ги включвате във всяко хранене. Добавете богата салата, ядки и няколко цитруса за десерт, за да получите истинско „имуностимулиращо“ меню.

Сладките и захарните изделия са забранени, защото те затормозяват работата на организма и не носят друго, освен прекалена киселинност и ненужни калории.

 

Хидратация и важни минерали

Сигурно е странно, че говорим за хидратация в сезон, в който е много трудно човек да се изпоти. Без значение дали е лято, или зима ние имаме нужда от поддържане на оптимално количество течности и баланс на солите и минералите в тялото. Вирусните инфекции обаче често водят до повръщане и диария, които от своя страна обезводняват организма и нарушават този баланс.

В този случай водата не е способна да набави изгубените минерали на организма и на помощ идва Стоперол Хидра. Това е електролитен продукт, съдържащ оптималните нива на глюкоза и електролити, необходими за поддържането на оптималната хидратация в организма.

Сподели

Разгледай още статии

© 2016 Всички права запазени проект на HA