04.08.2018г. | 599 преглеждания

Какви течности трябва да приемат спортуващите деца?

Вече никой не е на училище и всички са се отдали на спорт или пък на активни игри под лятното слънце.

Ехх, тези тренировки и игри… Като активни хора толкова ги обичаме, но понякога точно те са причината да ни се развали ЗДРАВОТО забавление.

Защо?

Една от най-важните функции на водата е охлаждането на тялото. По време на тренировка  мускулите генерират топлина и се повишава телесната температура. А когато тялото се нагорещи, се изпотява. Да, ролята на потта е да охлади тялото, но ако детето не замени загубените заедно с потта вещества, водно-електролитният баланс на тялото ще се разстрои, тялото ще прегрее и така може да настъпи дехидратация. А с дехидратацията идват редица неприятни симптоми като главоболие и отпадналост.

Когато говорим единствено за препоръчителен дневен прием на вода, можете да сравните графика на малчугана си с таблицата по-долу.

Препоръчителен дневен прием на вода: 

*Посочените количества следва да се набавят едновременно чрез храна и вода.

Защо оптималната хидратация е важна за суперспортистите?

Децата имат по-специални нужди от течности в сравнение с възрастните. Изненадващо, но това, което пият малките атлети, в повечето случаи може да бъде най-важната част от младежкия спорт, дори в повече от храната.

Активните деца от всички възрасти се нуждаят от различно количество вода. По време на тренировка и много активни игри под слънцето, предизвикващи потене, тялото отделя важните минерали – натрий, калий, хлор. Именно те са отговорни за регулацията на течностите в тялото и водно-електролитния баланс, или накратко – нашата жизненост, енергия и сила.

Питейната вода в комбинация с електролитните напитки преди, по време и след спорт целят точно това – подпомагане на оптималната хидратация. Като родител се уверете, че предприемате предпазни мерки за намаляване риска от появата на дехидратация при малките и спазвате препоръчителните указания за прием на вода и електролитни напитки.

Дотук можем да заключим, че стимулирането на приема на течности и електролитни напитки по време на физическата активност може да изиграе важна роля за поддържане на ефективността и намаляване на риска от натоварване и допълнителни травми.

Препоръчителен график за поддръжка на оптимална хидратация

 

Каква електролитна напитка да приготвите?

Стоперол Хидра се предлага без рецепта в аптеките, под формата на прахчета, които се разтварят в трапезна или преварена вода и могат лесно да бъдат приготвени в шейкър. Съставът му е съобразен с препоръките на Световната здравна организация и на УНИЦЕФ.

Приятният плодов вкус прави приема атрактивен и лесен за деца и тийнейджъри, докато оптималното количество минерали, или електролити, подпомагат оптималната хидратация на организма и поддържането на физиологичните нива на електролитния баланс в тялото.

 

 

Сподели

Разгледай още статии

© 2016 Всички права запазени проект на HA